09 Września 2024

KDPW ułatwi tworzenie programów lojalnościowych dla akcjonariuszy spółek giełdowych

KDPW ułatwi tworzenie programów lojalnościowych dla akcjonariuszy spółek giełdowych - KDPW
Dzięki zmianom w aplikacji Identyfikacja akcjonariuszy, które wprowadzone zostaną od 16 września br., spółki giełdowe otrzymają narzędzia ułatwiające prowadzenie programów lojalnościowych dla akcjonariuszy. Nowe funkcjonalności zapewniają spółkom możliwość otrzymywania cyklicznych raportów ujawniających tożsamość akcjonariuszy oraz stan posiadanych przez nich akcji, jak również wygodne filtrowanie otrzymanych danych.
 
Programy lojalnościowe kierowane do akcjonariuszy spółki są jednym z narzędzi stosowanych przez emitentów akcji w celu budowania długoterminowych relacji z inwestorami oraz pozyskania nowych klientów. Ich głównym celem jest motywowanie do długoterminowego zaangażowania w przedsiębiorstwo, jak również budowanie zainteresowania inwestycją w akcje spółki.
 
Do skutecznego i efektywnego prowadzenia programów lojalnościowych niezbędne są narzędzia, które pozwalają na pozyskiwanie podstawowych informacji o akcjonariuszach. Jednym z nich jest przewidziana w dyrektywie SRDII (The Shareholder Rights Directive II) identyfikacja akcjonariuszy spółek giełdowych. Od 3 września 2020 r., za pośrednictwem KDPW, spółki giełdowe mogą pozyskiwać informacje w zakresie identyfikacji akcjonariuszy oraz liczby posiadanych przez nich akcji poprzez aplikację Identyfikacja akcjonariuszy.
 
Dzięki zmianom wprowadzonym w aplikacji spółki giełdowe zyskują możliwość:
  • ustanowienia zlecenia stałego, dzięki któremu w sposób cykliczny lub w z góry zaplanowanym terminie / terminach otrzymają informację o swoich akcjonariuszach;
  • filtrowania danych raportu w celu otrzymywania pożądanego zestawu informacji wyłącznie o osobach, które spełniają kryteria udziału w programie lojalnościowym.
Nowe rozwiązania ułatwią prowadzenie i zarzadzanie programami lojalnościowymi dla akcjonariuszy, pozwalając na okresową weryfikację stanu posiadania akcjonariuszy i związaną z tym weryfikację spełniania warunków uczestnictwa w programie lojalnościowym.
              
Więcej informacji o nowych rozwiązaniach w aplikacji Identyfikacja akcjonariuszy zawarliśmy w broszurze oraz praktycznym poradniku dla spółek.