Komunikacja U2A - KDPW

Komunikacja U2A

Jak ustanowić komunikację U2A w ramach usług udostępnianych poprzez Portal usług: 
 

Informacje podstawowe
Uzyskanie dostępu do aplikacji udostępnianych w ramach Portalu usług https://online.kdpw.pl wymaga otwarcia konta dostępowego oraz pobrania na urządzenie mobilne aplikacji KDPW Group Authenticator, która służy do uwierzytelniania użytkownika aplikacji, w ramach wdrożonego w Portalu usług mechanizmu wieloskładnikowego uwierzytelniania (MFA). Aplikację można pobrać za darmo z autoryzowanych sklepów – Google Play (Android), App Store (iOS – Apple), a jej użycie jest dopuszczalne jedynie na telefonach z nieprzełamanymi zabezpieczeniami systemów operacyjnych wskazanych producentów.
Z wykorzystaniem tych samych atrybutów możliwe jest również uzyskanie dostępu do środowisk testowych udostępnianych w ramach Portalu usług: TST https://tst-online.kdpw.pl oraz EDU https://edu-online.kdpw.pl.

Więcej informacji o MFA znajduje się tutaj

Szczegółowe informacje dotyczące otwarcia konta dostępowego oraz pobrania i korzystania z aplikacji KDPW Group Authenticator znajdują się w instrukcji użytkownika konta dostępowego.
Instrukcja użytkownika konta dostępowego

Zasady uzyskania dostępu do aplikacji udostępnianych w ramach Portalu usług przez osobę upoważnioną, zasady otwarcia konta dostępowego oraz  zasady przeprowadzenia procesu uwierzytelnienia, określa Regulamin dostępu do systemów informatycznych Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych.
Regulamin dostępu do systemów informatycznych KDPW
Wnioskowanie o dostęp do aplikacji
Uzyskanie dostępu do aplikacji w ramach Portalu usług wymaga uzyskania uprawnień do działania w ramach danej usługi w imieniu danego podmiotu, uczestnika usług KDPW. W tym celu niezbędne jest  złożenie wniosku o dostęp do aplikacji.

Wniosek o dostęp do aplikacji może złożyć osoba posiadająca do tego upoważnienie. Złożenie wniosku następuje po zalogowaniu się na konto dostępowe, poprzez wypełnienie formularza w Portalu usług.

Po złożeniu wniosku konieczne jest dostarczenie do KDPW oświadczenia podmiotu, potwierdzającego dane osoby składającej wniosek oraz jej upoważnianie do działania w aplikacji. Dostarczenie oświadczenia do KDPW nie jest wymagane, jeśli dostępu udziela upoważniony przez uczestnika administrator.

Instrukcje:
  • Złożenie wniosku o dostęp do aplikacji - instrukcja dla uczestników bezpośrednich KDPW i emitentów w KDPW, podmiotów zobowiązanych do powołania administratora uprawnień link 
  • Złożenie wniosku o dostęp do aplikacji – instrukcja dla podmiotów niebędących uczestnikami bezpośrednimi KDPW i emitentami w KDPW, podmiotów, które nie są zobowiązane do powołania administratora uprawnień link
​Odwołanie upoważnienia osobie posiadającej dostęp do aplikacji
Dostęp do aplikacji odebrać może:
 
  • upoważniony przez uczestnika administrator uprawnień lub administrator usługi, bezpośrednio w Portalu usług online.kdpw.pl,
  • w przypadkach, w których administrator nie występuje, KDPW, na podstawie oświadczenia podmiotu, dotyczącego odwołania upoważnienia (wzór poniżej).
Odwołanie upoważnienia dotyczącego dostępu do aplikacji - wzór
 
WAŻNY KOMUNIAKT DLA UCZESTNIKÓW BEZPOŚREDNICH ORAZ EMITENTÓW

W dniu 21 października 2024 r. wprowadziliśmy zmiany w sposobie nadawania dostępu do aplikacji KDPW, związane z wprowadzeniem nowej roli administratora uprawnień.